12 Ocak 2008 Cumartesi

TURASYA '08 - TOURASIA '08

Ozgurluk Meydani`nda kriket oyunculari, arkada gorunen bina yuksek mahkeme, Mumbai, Hindistan.

19. yuzyilda belediye meclis binasi olarak kullanilan bina simdilerde kutuphane olarak kullaniliyor, Colaba, Mumbai, Hindistan.
Balikci varoslari, Mumbay, Hindistan.
Take me to the Vodafone Store please!
Rajastan eyaletinde aldigim hindi vodafone hatti Maharastra eyaletinde calismiyor. Taksiler koldan vitesli eski ingiliz arbalari, tabi tapinakli olanlari da var : ) Mumbay`da taksi ucuz ve huzurlu ortamlar bunlar, taksim besiktas mesafesi 11 rupi, 25 ykr.
Bagira bagira turku tutturalim bizim oralardan.
Ses tellerimizi zorlayalim, kulaklarimiz cinlasin,
duyan eden yok. Bu da turkish stili korna olsun.
Bu guzel topraklarda, azcik da biz tozutalim..
Umalim ki adamin bacagi kirilmis olmasin.
Aman ormanci, yandim ormanci,
koyumuze biraktin yoktan bir aci..
Sol taraftan essin hafif bir ruzgar,
getirsin col koyunde pisen yemegin kokusunu,
karistirsin tata marka kamyonun ekzosuyla.
Rengarenk suslenmis kamyon arkasinda,
`Blow Horn` yeter zamanin durdugu yerde saatte 40 km aslinda.
Soru: Resimdeki asimetrik yanlisi bulunuz.
Diu`dan ayrildim, henuz 20 km yapmistim, yol cok bozuk. Kendi seridimde gidiyorum 80 - 90 km. Karsi seritteki motorcu arkadas kendi seridi daha cukurlu diye benim seridime gecti ama hizimi galiba tahmin edemedi, yavasladim biraz. Hala uzerime geliyor, bari dedim onun seridine geciyim derken o da kendi seridine gecmeye karar verdi. Ben kendi seridime tekrar dondugumde panik arkadas yine benim seride gecti, benim onn seridine gececegimi sanip. Herif bi sag bi sol uzerime geliyor carpisicaz kafa kafaya. Tam saga yatip onlarin solundan bana gore sag seritten gecerken sol cantam onlarin motoruna carpti - siyirdi. Ben dusmedim biraz savrulup serit disinda durdum, hemen yan ayaga aldim, donup baktim onlar da dusmemis, oh cektimki aklniz durur. Benle birlikte motor 380 kg, iyi siyirdik. Neyse ben motra baktim canta ve tasiyicilar yamuk yumuk, tekrar onlara baktim arka koltuktaki bacagini ovusturuyo, eyvah. Onlara segirttim bacagina bakicam, bisey var mi diye sorucam. Pir motora binip kactilar, suclular tabi : (
Aksam yemegim.
Balikci kasabasinda gunes gitmek uzere, Diu adasi, Hindistan.
Kuheylan` da benim gibi gunes, kum ve denizi cok seviyo, egleniyoruz plajda onunla : )
Diu` da iki adet taze balik pazari var, biri gunduz digeri gece balik pazari olarak geciyor. Gunduz balik pazari saat 6` da baslayip 6:30 da bitiyor ve cok ucuz ama kalkmak ne mumkun : ) Gece balik pazari biraz daha pahali ve sabah yakalanan baliklarin satilmasi mumkun degil, cunku kalmiyor, gunduz yakalanan baliklar pazarlaniyor. Buyuklugu 20 - 25 cm olan karideslerden 1 kg aldik, en az 40 kilo agirliginda dev bir dip okyanus kaya baligi aldik toplam 450 rupi para harcadik, 7 kisilik yemek bu, YTL karsiligi 10 - 11 civarinda : ) Hayatimda yedigim en guzel baliklardan biriydi, fotografi yok, cunku cok hizli tukettik onu : )
Diu eski Portekiz somurgesi Goa gibi. 1922` de Portekizliler bir kale ve liman yapmis, iyi somurebilmek icin.
Tam bu noktada, Gujerat eyaletinde Diu adli adada bu plaja geldigimde, 10.000 kilometremi doldurdum.
`Hello` demek icin kosuyorlar sadece, herbiriyle tek tek el sikistim : )
Gece kamp, ay henuz dogdu sari.
Bruno yuruyerek Himalayalari geciyor, karlarin erimesini bekliyor benim gibi. Projesi 3 yil daha surecekmis. Bi 3 yil devirmis Himalayalarda, inanilmaz bi fransiz.
Geceyi kamp yaparak gecirecegiz, Dennis, Sarah ve ben, menude tavuk ve salata sahte Rpm ve Sprite var. Kozlenmis patates en sonra.
Mt. Abu henuz evlenim hindularin balayi mekani imis, sonradan grendik : ) Ama sezon kis sezonu ve kimse yok sakinligin tadini cikariyoruz. Gece hava 0 dereceye dusuyor yalniz, donuyoruz, battaniyeler cok kisa, ya kafadan ya da ayaklardan odun vermek lazim, en iyisi yataga uyku tulumu acmak.
Mt. Abu` ya tirmanirken : )
Jagdish Temple detay, Udaipur.
Sehir Sarayi girisi, ya da cikisi, ikisi de olur. Girdiginiz yerden cikiyosunuz nasi olsa, Tripoli Gate. Uclu gecit anlaminda, uc gecis var yanyana.
Sehir Sarayi (City Palace), Udaipur, Hindistan.
Sehir Sarayi`nda kucuk pencereler ve sonradan ortulmus yuvarlak pencere, uzerindeki camdan yansiyan arkamdaki pencere, Udaipur, Hindistan.
Sehir Sarayi`nda (City Palace) prenses odasinin yanindaki orkestra odasinin onundeki prenses salincagi. Muzik esliginde sallaniyor hanimefendi :)

Mihrace ailesine ait sehir sarayinda buhar makinali vantilator, serinlemek icin komur kokusu, gurultu ve subuharini cekmek zor olmali. Galiba yazin burasi yasanilacak gibi degil : ) Tum hostel ve misafihanelerin tavaninda vantilator var, bazilarinda 2ser vantilator var : )
Uzun isimli hostelin onu, Udaipur, Hindistan.
Julio ile alkol dukkanina gittik, alkoldan baska hicbisey yok cunku. Bullet marka biralardan aldik ve sirt cantalarimiza saklayip hostele getirdik 10 tanesini, sakladik cunku Udaipur da cok kutsal bi mekan. Udaipur, Hindistan.
Yemekten sonra ailenin en kucugu dansetti bize.
Kaldigimiz Lake Corner Soni Payment Guesthouse :) hosteline yakin bir evde yasayan hindu aile aksam yemegine davet etti, odun atesinde dana eti, of aylar sonra et : ) Etin kemiklerini atese atiyordum, aile reisi babadan firca yedim. Etini yedigimiz hayvan kutsal onlar icin. Resimde Dennis, Sarah, Attila, Holly, Martin, Gokna. Udipur, Hindistan.
Kaldigim Lake Corner Soni Payment Guesthouse (gordugum en uzun hotel adi : ) terasindan Pichola Golu uzerinden gun batimi, Udaipur, Hindistan.
Motor aslinda hint mali ve 150 cc hacminde. Arkadasim biraz `custom` hale getirip cadde makinasi yapmis, hiz gostergesine de kendisi kagittan takometre takmis, 260`i gosteriyor bu makina : )
Bagora Ki Haveli` de prenses odasinin yanindaki tuvalet 1600` lu yillar. Alttaki tepsi dolunca kim bosaltiyorsa `iyi isler` dilemek lazim.
Bagora Ki Haveli, 137 odadan olusan yazlik sayfiye yeri kraliyet icin yapilmis. 5.katindan Pichola Golu ve yine yazlik sayfiye olan kucuk ada, Udaipur, Hindistan.
Gongour Ghat` ta temizlenen ve temizleyen kadinlar, Udaipur, Hindistan.
Sutle yapilan bi cesit tatli, Udaipur, Hindistan.

Mola vermistik, ben kizlara kolye dagittim Dennis` te erkek cocuga Koala verdi, kiz cocuk aslinda verdigimiz hediyeye bakiyor : )
Rajastan Orkestrasi ile birlikte geleneksel kiyafetli kadinlar.
Dennis ile motorlari degistirdik, Pushkar civarindaki koyleri aksam geziyoruz.
Siesta.
Hindu cingene kiz.
O ip parmagi kesecek 3-5 saat sonra.
14 Ocak tum HIndistan` da ucurtma festivali, Puskar ki kucuk bir yer neredeyse 2-3bin ucurtma vardi. Iyi ucurtma ustalari manevralar yapip sizin ucurtma ipinizi bi sekilde kesiyorlar, ve ucurtma kaput : ) Iple kaliyosunuz oylece. Tum gun 5 ucurtmami kestiler, ama ben de isi cozdum ogleden sonra bi kafa da ben aldim, siyahti kestigim ucurtma ve sahibinin ofkeli bakislarini gorebildim, acayp keyifliydi. Bisi degil bi ucurtma 2 rupi : ) Yanimdaki genc arkadasimdan bayagi bi ders aldim basta.
Dennis ile birlikte 1950 model dizel bir Enfield` i inceliyoruz, cok guzel sesi var makinanin.
Holly, Dennis (Avistralyali, alman kizarkadasi (Sarah) ile birlikte ayni Enfield uzerinde yapiyorlar turlarini, Turkiye` den de gececekler bi terslik olmassa) ve Martin durumu tartisiyorlar.
Jaipur` da tanistigim ingiliz cift delhi` den almislar Enfield marka 350 cclik motorlarini, Holy`nin motoru cok iyi ama Martin` in motoru bitik, Pushkar` a kadar yag puskurterek geldi, makinasini acip indirdik, siboplarini alistiriyorum burada, ama komple piston ve segmanlari da degistiricez, parcalar ucuz yolu uzun zira. Toplam 1500 rupiye neredeyse tum makina kafa parcalari degisiyor, inanilmaz. Yanimda oturan hindu ben calisirken surekli birlikte oldugu Israilli kizlari anlatti : )


Pushkar`da bu siyah yuzlu maymun turunden cok var, cok hizlilar ve zekiler, pasaport, anahtar vs. iyi korumak lazim, bi kaciyla birlikte ekmek ve muz yemek cook eglenceli aksam saatlerinde.
Susadiginizda her kose basindaki seker kamisi presinde hazirlanmis taze seker kamisi suyunu icin, hem vitamin deposu hem de susuzlugu aliyor. Izlemesi de cok eglenceli ayrica : ) 10 rupi (25 kurush) karsiligi 1 bardak taze seker kamisi suyunu fondipleyin, cok lezzetli.
Gath su kenarina inen basamaklar, ayinler icin toplaniliyor orada, ayakkabi ile inmek yasak ayrica fotograf ta cekmek yasak, yemek goturmek te, ancak bunu cekebildim. Buradaki Gath` larda gunahlardan ariniliyor su ile, olu yakilan Gath` lar burada degil, ama yolumun uzerinde Varanasi `de, 2 ay sonra oraya varabilecegim.
Iki gun icin geldigim Pushkar` dan ayrilamiyorum, kaldigim guesthouse (turkcesi misafirhane ama ayni alamda degiller) oldukca hesapli 100 rupi gecelik, yemekler guzel, zaten hindu yemeklerine iyice alistim sorun yok, korna sesi yok, dukkanina cegirmaya calisan uyusturucu satmaya calisan yok, riksha yok, serbestce dolasiliyor 2- 3 saat rahatsiz eden yok, yalniz tapinaklarda fotograf cekmek yasak ve bura hindi haci merkezi, tapinak fotografi yok. Resim Baba restoran` dan asagidaki pazar. Kahvalti bekliyorum saat 10:30 civari.
Gece gol ve Pushkar.
Kadin su tasiyor.
Pushkar`li aile, Pushkar Rajastan eyaletinde cok kutsal bir kasaba, gol kenarinda yuzlerce tapinak var.
En yakin cocuk 10 km uzakta, bu pamuk sekerci nicedir yollarda acaba?
Jaipur - Pushkar yolunda bi koyden gecerken dugune rastladim, muzik ve dansli bir ortam vardi, gerci heryerde var o ortam ama bu daha bi canli ve neseliydi, bilmiyorm.

1 yorum: